maandag 13 februari 2012

Els het gaat je goed!


Els Iping gaat weg als stadsdeelvoorzitter.Ze gaat wat anders doen.
Gelijk heeft ze. Amsterdam is een moeilijke stad en zal het altijd blijven ook.
Veel mensen denken dat ze het beter kunnen, ga je gang, stel je verkiesbaar en dan kunnen we
over een aantal jaren kijken hoe men het er vanaf brengt. Bij een borrel of aan de bar denkt
men vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben,maar daden?
Persoonlijk was ik het ook niet altijd eens met Els, en dat mag. Andere dingen vond ik dat ze enorm
goed deed.

De laatste tijd werd ze echt kapot geschreven en neergehaald door een aantal  personen die waarschijnlijk
niet eens goed wisten waar ze het precies over hadden. Het staat zo slim. Het werd een hype die nu
verdreven is door de Mexicaanse griep.Ja, ja in de Nieuwmarktbuurt gaan we met de mode mee.
We zijn niet bang om onze mening in onze ˜Nieuwmarktbuurt" te spuien. Zie heel vaak mensen, die
deze buurt niet gekend hebben toen het nog een "echte buurt" was, hun mening spuien over dit ˜Pretpark aan de Amstel . Lallende gillendestudenten die ervan uitgaan: ˜Ik studeer, dus ik zuip . Hebben volgens mij de stelling van Descartes omgebogen tot een iets makkelijker te verdedigende stelling.
Waar we hier ook zo van genieten zijn kotsende en pissende mensen die hier hun laatste avond als
vrijgezel komen doorbrengen. Dit moet allemaal kunnen door een aantal ˜importbewoners".

Misschien moest men haar wel aanvallen op haar beleid omdat er geen schandalen over haar rondgaan.
Volgens mij is ze nog nooit naar de hoeren geweest, of misschien om te praten over de manier waarop
veel meiden worden uitgebuit. Heb ook nog nooit gehoord dat zij een secretaris bij zijn billen heeft gegrepen
en ze is ook niet dronken achter het stuur betrapt. Erger nog ze heeft volgens mij nog nooit een barkeeper
een stoot in zijn gezicht gegeven omdat hij haar, terwijl zij dronken was, weigerde bij te schenken.

Nee in mijn ogen, en nu zegt u subjectief, is het een warme vrouw die zich met hart en ziel heeft ingezet
voor ˜haar" Amsterdam. Ze deed dit opeen manier waar menige politicus een voorbeeld aan mag nemen.
Zij kent haar Amsterdam en ze heeft de moed en de kracht gehad om er voor op te komen. Ja moed,
want zij staat voor haar overtuigingen als mensen je dan nog zo in de pers belachelijk maken moet je wel moed
hebben.

Nederland houdt meer van een ander soort politici. Ik geef u hier enige voorbeelden.
1 De troonrede moet een half uur uitgesteld worden omdat de minister- president nog bezig is om zijn haar te blonderen.
2 Een minister van justitie die een barkeeper tegen de bar werkt omdat de goede man hem niet meer wil schenken.
3 Een vice minister- president die zo van ˜blondjes" houdt.
4 Een minister die als je haar tegenkomt in de wandelgangen meer weg heeft met haar spraak van een oude ijzervreeteter.

Els succes met wat je ook gaat doen.Mijn mening; met jou komt het wel goed, hoop met de Nieuwmarktbuurt ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten