maandag 13 februari 2012

Een jaar om je vingers bij af te likken

Had die leuke student met zijn vlotte babbel ons niet beloofd dat het zo goed zou worden voor ons allemaal in 2011? Volgens mij was zijn bril beslagen toen hij naar de cijfers keek of genoot hij net van een goed glas dure Franse cognac? Hij wel, terwijl hij peinzend het goud-bruine vocht in zijn glas ronddraaide, zal hij zeer tevreden geweest zijn dat het 'plebs' het nu maar moest doen met vieux. Nou is er niets mis met een goede vieux maar als je gewend bent om het "Franse" te drinken en nu verplicht aan het vieuxtje moet, dan is dat niet om je vingers bij af te likken. Nee dan zit je te kluiven op je botjes.

Het zal toch maar zo zijn dat je been gebroken is en je na een dag half kreupel alweer naar huis mag. Medicijnen mag je zelf toedienen en je ouders zorgen wel voor de rest. Gewoon lekker fysiotherapie doen en je bent er zo weer boven op. Trappen een probleem? Pa helpt je wel tot zijn rug het begeeft en die gooien we dan ook wel plat met medicijnen, zodat hij gezellig samen naast jou kan liggen. Kunnen jullie botten kluiven want dat vingers af likken zie ik voor jullie er ook niet echt inzitten.

Fijn dat die studenten eindelijk eens moeten gaan werken want, die doen ook maar niets. Lekker lang over je studie doen en de gemeenschap draait ervoor op. Kijk, dit kabinet weet precies hoe het zit. Minister Verhagen deed 11 jaar over zijn studie (of het door het bidden kwam?) en Markje deed hier 7 jaar over net als staatssecretaris van onderwijs Halbe. Zij namen er de tijd voor en betaalden veel te weinig. Grappig als je er aan denkt wat zij nu in petto hebben voor de studenten. Minister Verhagen is denk ik bang voor concurrentie en wil zich niet van de troon laten stoten door zo een zooitje waar je nog geen soep van kan koken. Het laatste omdat er alleen schenkel is en verder geen merg of groenten.

Tja en dan nog dat stelletje chronische kluiverduikers. Die gaan meer voor hun zorgverzekering betalen en dat mag ook wel. Ben alleen een beetje bang dat die mensen straks vel over been zijn. Denk niet dat het voor deze mensen makkelijk gaat worden om hun vingers af te likken maar denk meer dat zij hun wonden gaan likken.

Het verplegend personeel in ziekenhuizen kan ook zijn lol op. De bezuinigingen die uitgevoerd moeten worden zal zo een paar duizend mensen hun baan kosten. Dus minder handen aan het bed en een grotere werkdruk. Bepaalde dure behandelingen zullen ook van de lijst afgevoerd worden en wachtlijsten zullen langer worden. Niet bepaald om je vingers bij af te likken maar meer om je tanden op stuk te bijten.

En zo kan de lijst wel eeuwig doorgaan. Dit kabinet denkt niet om de 'kleintjes' die al hamsterend met aanbiedingen de maand door moeten komen. Nee, we gaan weer lekker naar Uruzgan, daar is wel geld voor. Enig lichtpuntje; misschien tegenvallende verkiezingen eerste kamer voor de zittende regering en de PVV. Kijk daar zou ik nou mijn vingers van aflikken.

Tja mensen het zal een zware kluif worden en ik hoop dat mensen nadenken wat zij straks gaan stemmen. Het gekke is dat als ik met mensen om mij heen praat niemand gestemd heeft op het CDA, VVD en PVV. Vraag me af hoe die mensen daar gekomen zijn als niemand op ze gestemd heeft. Zij zullen hun vingers wel aflikken want het is goed zitten op het pluche met achteraf een fijne oude XO rustig bij komen van een vermoeiende dag met zorgen voor het 'plebs'. Wil wat met u afspreken, stem niet op wie er nu zitten en ik zal u op uw woord geloven als u zegt dat u niet op de ploeg die er dan zit heeft gestemd heeft.

Nou daar zit ik dan te kluiven op mijn artrose botjes. Vingers zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn en veel soeps zal het wel nooit meer worden. Mijn vingers zijn de laatste tijd een eigen leven gaan lijden vooral mijn middelvingers. Maak u niet ongerust hoor dat gebeurt alleen als ik aan 'onze' bestuurders van het land denk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten