zondag 10 maart 2013

OMIJN WE OMIJN!

Antisemiet of niet?




Is Nederland in de war of heeft men last van een collectief schuldcomplex wat makkelijk te misbruiken is door een vage politicus in zijn strijd tegen de islam?

Wanneer iemand in Nederland kritiek heeft op Israël is er een groepje mensen wat meteen klaar staat met het woord antisemiet. Een woord wat heerlijk in de mond ligt en je scoort er goed mee.

Niet eens met mijn stelling over Israël? Dan ben je een antisemiet en die lusten wij hier in Nederland niet want wij zijn niet zo! Jammer voor al die mensen die weggevoerd zijn uit de Amsterdamse Jodenbuurt dat zij deze helden niet hebben mogen meemaken, want die hadden echt last van antisemitisme.

Een echte antisemiet zal er nooit openlijk voor uitkomen en zich meestal bewegen in een groep van zijn peers. Dat kunnen verschillende mensen zijn waarvan men het op het eerste gezicht niet zou denken.

Het kunnen de nonnen op een katholieke school zijn die een klein meisje, van joodse afkomst, nooit een hoofdrol gunnen in een kerstverhaal want: het zijn 'de joden' die Jezus hebben opgehangen aan het kruis. Het kan ook de schoonfamilie zijn die niets met joden te maken willen hebben omdat ze gierig zijn en vaak overal een slaatje uit willen slaan, naar hun nergens op gebaseerde mening. Hun dochter mag niet bezoedeld worden door een jood.



Veel mensen die islamieten beschuldigen van antisemitisme weten niets over de geschiedenis van beide volkeren. Natuurlijk waren er stammenoorlogen maar die had je hier ook. In het oude 'Al Andalus' was een prachtige maatschappij ontstaan vol van wetenschap en kunst. Toen men hier nog niet eens water kon drinken omdat het vies was, hadden de islamieten prachtige irrigatiewerken aangelegd. Deze zijn tot op de dag van vandaag nog te bewonderen in Granada. Zeker het was daar ook niet altijd rozengeur en maneschijn maar door de komst van de christenen is daar iets moois verloren gegaan. Zou je dat antisemitisch kunnen noemen?



Nu worden er een aantal mensen aan de schandpaal gezet en zij worden uitgemaakt voor antisemiet, alleen maar omdat zij kritiek op Israël en zijn politiek hebben, Dat hebben veel mensen ook op de VS en Noord Korea, zijn zij dan anti het blanke of Aziatische ras? Denk na voor je iets zegt of schrijft en noem mensen geen namen tenzij je het wil doen om zelf de pers te halen en even in het zonnetje te staan. Dan ben je wel vreselijk armoedig als je zoiets nodig zou hebben.

Iedereen mag voor zijn mening uitkomen en niemand mag het zwijgen opgelegd worden want dan zijn mensen fascistisch bezig.


Mijn buurvrouw, die naast mij woont, is een Israëlische en wij hebben een conflict gehad over onze tuinen die aan elkaar grenzen. Zij beweerde dat een stuk van mijn tuintje van haar is en bovendien ben ik in haar ogen niet raszuiver genoeg. Heb voor twee jaar terug een muur om een gedeelte van mijn tuintje laten zetten. Wie is er de antisemiet, zij of ik?

Mijn opa zou tegen mij zeggen over mensen die alles antisemitisme noemen: Ach yelet ze zijn verstjeerd en ik zou terug antwoorden: Omijn-we-omijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten