maandag 28 mei 2012

Gast vandaag is Appeltjeeitje1 en zijn kijk op Nederland


                                        Fietsen

                                                 (mag het weer linksaf!)

               

Vandaag in de krant gelezen (demissionair) minister Opstelten waarschuwt een haatbaard voor het zaaien van haat. Want ik kan je ook laten oppakken schijnt hij (Ivo) gezegd te hebben. Opstelten is een liberaal dus ik begrijp het wel dat hij hem alleen waarschuwt de man schijnt 2 jaar cel te goed te hebben in Marokko voor het handelen in drugs. Dan is het toch gek dat onze minister Opstellen die man niet oppakt en hem gewoon op het vliegtuig zet naar Marokko. Iemand die hier even komt roepen dat wij Nederlanders allemaal 'varkens' zijn of weet ik veel die hoort gewoon opgepakt en uitgezet te worden. Nee wat doen we we slaan als justitieel apparaat een Italiaanse fietser van zijn fiets want hij fiets in de verkeerde richting met dank aan onze stadswachten in A´dam natuurlijk anders wordt het maar een rommeltje met al die buitenlandse fietsers in onze hoofdstad. Komen ze verdorie niet naar de hoeren kijken dan komen ze wel even tegen de richting in fietsen. Nou Ivo je hebt groot gelijk dat kunnen we niet hebben in onze hoofdstad al die Italianen die hier even al fietsend tegen het verkeer komen in fietsen. Nee Italiaantjes die tijd is echt geweest wat denken jullie wel? Vroeger kon dat nog wel natuurlijk toen kon je lekker tegen de richting in fietsen in A´dam en dan fietste je als toerist even lekker langs de wallen even lekker hoeren kijken. Ja de wallen ja nu is dat natuurlijk ook allemaal minder die wallen. Vroeger was dat onze grote trekpleister de wallen bekend over de hele wereld. Was je op vakantie in de verste uithoek van de wereld en je zei ik kom uit Nederland dan ging die duim omhoog yes yes Amsterdam red light district maar die tijd is geweest de illegale bezigheden konden ze niet aan pakken dus gaat het hele 'redlight district'  maar op de schep. Coffeeshop nog zo een fenomeen ja jullie zijn zo progressief bij jullie kan je tenminste gewoon lekker een jointje roken, sorry KON je een jointje roken die tijd is ook wel geweest we mogen namelijk niet meer tolerant zijn. Iets waar Nederland werkelijk tot in elke uithoek om bekend was is niet meer, zijn tolerantie. Jammer hoor toen we nog tolerant waren kon je nog lekker discussiëren over het waarom kon je het gedogen uitleggen in het Swahili bijvoorbeeld. Kon je uitleggen dat omdat wij bv. zo vrij over seks dachten een laag percentage ongewenste zwangerschappen hadden of omdat we zo vrij waren met een jointje roken en we daar door minder criminaliteit hadden. Helaas nu moeten we ons conformeren aan de eisen van Europa, we raken onze identiteit kwijt. We moeten in het gareel lopen, we moeten betalen ook als we niet kunnen als je niet kan dan verkoop je toch gewoon je boot. Het IMF en straks het ESM komt ons wel even helpen. Nou heeft Nederland natuurlijk bijna al zijn grote bedrijven uitgeleverd aan de transnationale dus nu is het volk aan de beurt nu eindelijk kunnen wij aan Brussel uitgeleverd worden. Ben wel blij dat wij in het Europarlement echte mannen zoals Wim van der Camp ( voor de lezer waar ik Wim zeg moet u natuurlijk lezen Europarlementariërs) hebben zitten die ons op de hoogte houden van al het wel en wee zoals hij wel of niet de trein aansluiting heeft gehaald naar Rotterdam wist u trouwens dat hij gratis eerste klas reist met trein of als hij wil vliegtuig? Nu reist hij vaak met de trein (ik kan het weten want hij houdt ons op de hoogte van de vertrek en aankomsttijden via twitter) dus dat siert hem wel. En hij verantwoord zijn salaris van +/- 8000 euro en een vaste vergoeding van +/- 4300 euro. gelukkig wel. Sorry ik zeg salaris dat moet vergoeding zijn. Als het Salaris wordt genoemd zullen onze europarlementariers wel meer belasting moeten betalen en dat kan natuurlijk niet. Ik kap er mee ik ga niet meer op vakantie want dan moet ik gaan uitleggen dat een tegen het verkeer in fietsende italiaan echt niet meer kon of dat de politie de illegale prostitutie niet de baas kon en dat een jointje roken ook niet meer kan in Nederland. Want we moeten ons verantwoorden aan Brussel. Jammer maar helaas ik kan me niet meer trots voelen over hoe goed Nederland wel niet was in het gedogen van dingen die ergens anders verboden waren. Ik had het altijd op een papiertje staan gedogen (eng) 'tolerate', 'put up with', gedogen (Spaans) 'tolerar'. De 'fun' is eraf ik doe het niet meer, mij zie je niet meer discussiëren met hypocriete Noord Amerikanen, degelijke Duitsers en zeker niet met tegen het verkeer in fietsende Italianen. En als ik nog ga reizen dan ga ik alleen naar de uithoeken van onze wereld daar kan ik dan in gaan staan om diep te gaan schamen dat we als Nederland zo zijn af gegleden in onze tolerantie.
Appetjeeitje1



                          


                                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten