maandag 13 februari 2012

The silence of the lambs

Zo wij zijn weer terug van vakantie.Alhoewel er af en toe extreem hoge temperaturen gemeten werden en wij het liefst de koelte van het water opzochten hield ik mijzelf als een nieuws-junk op de hoogte van wat er zoal in de politiek zich afspeelde. Heb me geschaamd dat er in 'mijn' land politieke partijen zijn die zich in een adem durven laten noemen met de PVV. Niet omdat de gepensioneerde Spaanse generaal uit het vreemdelingenlegioen Nederland roemde vanwege die 'hijo rubio''  of omdat een aantal oude Frankisten mij wisten te vertellen dat Nederland eindelijk weer zijn gezonde verstand terug kreeg, nee van deze mensen wist ik hoe zij dachten. Ik schaam mij omdat een aantal mensen van wie ik een hoge pet op had nu uitspraken en standpunten aan het verdedigen zijn waar ik het koud van krijg.
De economie gaat slecht en na jaren van zakkenvullen en ongegeneerd graaien vinden zij nu dat de rekening betaald moet worden door de mensen die de laagste inkomens hebben en het moeilijkst iets kunnen missen van het minimale inkomen wat deze mensen hebben.Bezuinigingen op alle punten die het leven van een mens wat aangenamer kunnen maken.Misschien is het de bedoeling dat we terug gaan naar vroeger en we bij de kerk onze hand moeten ophouden. Twee vliegen in een klap; we worden weer gelovig en kerken stromen weer vol. Mijn advies laat de kinderen thuis want God had een andere bedoeling met: laat de kleintjes tot mij komen dan hoe de priester er nu mee omgaat.
Waarschijnlijk moet het weer zo zijn dat als we meneer de directeur willen spreken wij: het klootjesvolk, met de pet in de hand en het hoofd gebogen op de drempel moeten staan wachten tot het meneer belieft ons te woord te staan. Meneer de directeur met zijn dure sigaren, Franse cognac en gesneden maatpakken.Wij moeten weer onze plaats weten! De afgelopen jaren is Jan met de pet te slim geworden en die moet nu maar weer eens terug naar waar hij vandaan kwam.Ja lieve mensen en het is nog gedeeltelijk onze eigen schuld ook. Wij vonden het niet meer nodig dat er vakbonden waren en je aansluiten bij een politieke partij was ook oubollig. Helaas hebben ook de politieke partijen ons vaak teleurgesteld maar de enige echte manier om die weer op het goede spoor te krijgen is je bij een aan te sluiten en zo je stem laten horen.
Dan hebben we ook nog het geloof en de problemen die daaruit  voortkomen. Vooral die islamieten zijn slecht, een gemeen volk wat onze huizen en banen inpikt en ook nog eens een bom op ons gooit. Antillianen ook zo een stel schoften, ze leven allemaal van een uitkering en beroven ons allemaal of we nou in Amsterdam of het schattige plaatsje America wonen.Denk alleen dat er weinig Antillianen of Nederlanders zijn die weten van het bestaan van dit mooie plaatsje in het noorden van Limburg. Helaas door bepaalde dagbladen weet men in de provincie waar het allemaal over gaat en zijn zij expert zonder soms ook maar enig contact met een buitenlander gehad te hebben.
Men zegt dat de Koran zo een wreed en slecht boek is.Wel eens de bijbel gelezen? Enige leuke 'feiten' over dit fraaie boek. Eva en Adam kregen twee zonen en de ene zoon sloeg zijn broer de hersens in. Daarna kreeg hij ook nog nazaten, waar vandaan? Volgens de bijbel was zijn moeder de enige vrouw op de wereld.Dit zijn toch ook voorbeelden van toestanden die heden ten dagen gestraft zouden worden en met een beetje rechter tbs zouden opleveren. Geloven? Laat dit in de politiek geen rol spelen, niet positief en niet negatief.Laat ik hopen dat er nog ergens in dit land gezond verstand naar boven komt en dat we met elkaar aan een sterke gezonde samenleving kunnen werken die wars is van angsten omdat mensen ergens anders vandaan komen.De Koran is een boek geschreven door mensen net als de bijbel en de Thora en het enige boek wat mij ooit angst heeft aangejaagd was de Silence of the lambs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten