maandag 13 februari 2012

Niet zeuren

Je bent ziek. Niet zeuren. Hoe durf je? Weet je dan niet dat je de samenleving geld gaat kosten. Je moet je mond houden en in stilte lijden. Jammer voor jou dat je verzekering minder vergoed dan eerst. Tja, had je ook maar niet ziek moeten worden. Iedereen weet toch dat gezond zijn veel leuker is.
                             Dat je nou eenmaal naar een andere stad moet reizen voor hulp omdat die hulp er in jouw regio niet is kan je, ons, de samenleving toch niet verwijten. Denk je dat we daar nog voor gaan betalen ook? Doe even normaal het kost allemaal al geld genoeg. Je moet niet zoveel van een ander verwachten en er zelf ook maar wat voor over hebben hoor.


                            Oh krijg je geen belasting meer terug omdat je ziek bent? Moet je luisteren ik heb ook mijn zorgen hoor heb met mijn aandelenpakket veel geld verloren. Met mij heb je toch ook geen medelijden. Wat dacht je van mijn hypotheek dat wurgt mij ook bijna iedere maand hoor!
‘                                         Luister je klaagt dat er voor jouw ziekte geen specifieke medicijnen zijn. Je klaagt maar over je spieren heb ik ook wel eens hoor moet je maar een aspirientje nemen. Kan je zo bij de supermarkt kopen en dat je geen kracht meer hebt, misschien verbeeld je het allemaal wel.


                                              Hoe bedoel je, wil je spierverslapper voor je HMS/ EDS? Dat kan niet hoor het spijt me maar daar kunnen we niet aan beginnen. Kan het niet zijn dat het allemaal in je verbeelding is. Kunnen ook zenuwen zijn. Pijn hebben we allemaal wel eens ga lekker hardlopen dat is gezond en daarna weet je pas wat het is om moe te zijn!
                                        Wat nou antidepressiva zo een gezonde jonge knul heeft dat toch niet nodig. Ga lekker stappen met je vrienden en dat je eigen risico moet betalen: drink maar een biertje minder is nog gezonder ook. Kijk maar naar mij beperk me ook maar tot sociaal drinken. Gaat het een keer mis krijg ik wel een lever van de ziekteverzekering.   

                                                                                                            Dan al die hulpmiddelen koop gewoon een paar goede schoenen en je zult zien dat het helpt en sorry hoor zo een speciale stoel is toch niet echt nodig. Gewoon je voeten op een bankje met een kussen.Als je zo zit te klagen ga dan maar bij een verzekering waarin je kunt aangeven of je donor wil zijn of niet, krijg je korting. Wat nou integriteit van je lichaam! Jij wilt toch ook door ons geholpen worden. Nou dan doe ook eens iets voor een ander!                                                                                                 Niet zeuren met een been kan je die bus toch ook goed besturen en die prothese zit je als gegoten. Op deze manier kan je nog best jaren mee tot je pensioen. Trouwens, heb ik laatst met hockey ook een meniscus opgelopen. Is ook geen pretje.  Ja, sorry hoor dat jullie 220‚¬ per jaar extra kwijt zijn aan eigen risico. Daarom heet het eigen risico moet je maar niet ziek zijn.                                                                                                                  
  Zeg bent u er nog? Dacht dat u al afgehaakt zou zijn. Walgelijk hé om zo met mensen om te gaan, moet niet mogelijk zijn. Ook ik weet al lang dat de ziektekosten de pan uit rijzen maar komt dat niet omdat er hoe langer hoe meer ingestopt is? Ook dingen die niet echt noodzakelijk zijn. Dit jaar ging een heleboel mensen nog even gauw een bril halen  vanwege de belastingaftrek want volgend jaar kan het niet meer en dit gebeurde ook door mensen die het niet echt nodig hebben te doen. 
                                           Het is ook niet normaal dat directeuren  van zorginstellingen absurd hoge bedragen krijgen, dit vind ik niet nodig.  Moet zo een baan niet een beetje gestoeld zijn op idealisme?
                                     

    Vroeger is men  begonnen met preventie omdat de rijke mensen bang waren dat het gepeupel hun zou aansteken met hun infectie ziektes. Zou bijna zeggen 'helaas' is dit niet mogelijk met genetisch bepaalde aandoeningen of andere ziektes en ongelukken die men krijgt. Dan denk ik dat het er in de maatschappij wel heel anders zou uitzien.
                                           Preventie zoals die ondersteunt werd door de toenmalige S.D.A.P. Helaas de rode draak is ook al ziek geworden en is nu veranderd in een waterig oranje kleurtje en is in mijn ogen een beetje seniel geworden.


                                         Ik heb lang over dit weblog getwijfeld hoe ik het zou schrijven en de enige manier was op deze belachelijke manier. Weet u waarom? Als ik geschreven had wat ik de afgelopen weken gehoord heb,  hoe het er op het moment hier in Nederland aan toe gaat, had ik niet  kunnen schrijven. Het had een betoog vol van tranen en trieste verhalen geworden.  Verhalen van gewoon nette mensen die ook wel anders gewild hadden maar het lot is hun nu eenmaal niet gunstig gezind.Dat wil ik u besparen. Vandaar hopelijk kunt u er de humor maar vooral de ernst van inzien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten