maandag 13 februari 2012

De teerling is geworpen of de Geerling

Vandaag gekeken naar het spektakel wat Nederland het afgelopen kwartaal in de ban had, en ik vond het zo zielig. Arme Geertje helemaal alleen neemt hij het op tegen een mevrouw in Boerka die in de Bijlmer rondloopt.Moet je moed voor hebben!!
Blij dat hij ook nog even aan mij denkt en de joden waarschuwt voor de islam. Gek dat ik vanmorgen met een Marokkaanse slager nog een goed en gezellig gesprek had. De man was vlees aan het uitbenen maar geen enkele keer merkte ik dat hij mijn kop wilde scheiden van mij romp. Nou ja, misschien had ik net de verkeerde islamiet voor. Tot nu toe laat ik Abdel af en toe het vleesbij ons snijden. Moet ik hem de volgende keer dan maar plastic mesjes uit de supermarkt geven? En die aardige jongen van de snoepwinkel wil die misschien een aanslag op mij plegen met een stel chocolade bommetjes. Ook lekker. Hij wil vast mijn ondergang door een diabeet van mij te maken.

Heeft de heer W. wel eens in Spanje rondgelopen en gezien dat daar veel afbeeldingen zijn van de Rooms-katholieke ST. Jacobo ( Santiago)l die moren (lees Marokkanen) afslacht. Of bijvoorbeeld in Noord-Ierland de katholieken hun hand er niet voor omdraaien om anders denkende af te slachten zonder ook maar met hun ogen te knipperen. In Israël is men ook niet voor een kleintje vervaarden roeit men als zij het nodig vinden een kwart dorp uit. Dus ieder geloof kent fanatici en dat stelletje halve garen uit de klip van de heer W. zijn niet alleen op de wereld.
De moslims in Nederland nemen het rustig op. Moeten wij daar nu erg trots op zijn? Laten we maar gewoon doen en denken dat ieder vaderlandslievende burger hiermee gewoon zijn plicht doet. Hoeven wij dan helemaal nergens bang voor te zijn? Toch wel, en dat voor een stelletje ongeletterde mensen die armoede hebben en opgejut worden door een stelletje volksmenners. Deze mensen zijn fanatici en daarom bloed gevaarlijk. Dus Nederland let op uw zaakje.

Vanuit artistiek oogpunt is dit gewoon een trieste poging om een filmpje te maken. Het is een zielige videoclip van een zielig mannetje die overal plagiaat heeft gepleegd. Willen wij rust in ons land laten wij dan een nationale collecte houden en hem een stageplaats aanbieden bij Steven Spielberg dan word zijn volgende film misschien een Arabische Ahmed met een vinger omhoog die zegt: "Ahmed Phone home ".
De film zou ik niet onderschatten want het sterkt mensen die zich bedreigt voelen en leiden aan xenofobie in hun overtuiging dat alles wat niet van hier komt slecht is. Voorts zou ik alleen maar willen zeggen dat wij hier in Amsterdam een leuke benaming hebben voor iemand die niet goed kan plakken en knippen: " Lul de behanger ".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten